Google Ads: succesvol online adverteren

Datum: op aanvraag
Duur: 6u
Locatie: online
Prijs: op aanvraag

Krijg meer bezoekers op je site door Google Ads

Google Ads – het woord zegt het zelf – zijn de advertenties die je als eerste resultaten krijgt als je een zoekopdracht doet in Google. Het platform werkt via een biedingssysteem en is dus betalend (het zijn en blijven natuurlijk advertenties waar Google geld aan verdient). Voldoende budget is echter maar een klein onderdeel van een succesvolle Ads-strategie. De juiste advertentietekst, doelgroep- en regioafbakening, biedstrategie en vooral de correcte keywords (zoekwoorden) maken hét verschil. Je wilt immers enkel betalen voor relevante bezoekers die op je site zullen zorgen voor conversies (aankopen, invullen van een contactformulier,..).

De perfecte online marketing is een mix van verschillende kanalen. Je hebt een sterke website die voor SEO is geoptimaliseerd? Je social media zijn interessant en performant? Dan ontbreekt enkel nog een succesvolle SEA-strategie. SEA staat voor Search Engine Advertising en Google is natuurlijk met uitstek de belangrijkste zoekmachine. Google Ads is dan ook één van de meest gebruikte digitale advertentieplatformen ter wereld en kennis van de fundamentals ervan is eigenlijk onmisbaar als je meer bezoekers of klanten op je site wilt krijgen.

Google Ads Basics

Tijdens deze basisopleiding Google Ads leren we je op begrijpbare en praktijkgerichte manier de belangrijkste aspecten van het platform aan, zodat je na afloop zelf aan de slag kan om je site op een efficiënte en effectieve manier te promoten. De juiste aanpak kan immers het verschil maken tussen geld verliezen en winst maken.

Praktisch

Tijdens deze opleiding gidst je trainer Rik Peetermans je doorheen Google Ads en leert hij je tips en tricks aan die je meteen in de praktijk kan toepassen. Rik is onze online marketing pro en gepassioneerd door data. Hij geeft met veel plezier zijn kennis en ervaring door aan zijn cursisten.

Programma

  • Wat is Google Ads? Wat kan ik er mee doen, en wat niet?
  • Hoe creëer en beheer ik een Google Ads-account?
  • Waarom mag ik nooit aan Google Ads beginnen zonder een concreet plan?
  • Hoe stel ik een Google Ads-budget in?
  • Hoe bepaal ik de regio waarin mijn advertentie zichtbaar zal zijn?
  • Waarom zijn de juiste zoekwoorden belangrijk?
  • Wat zijn “Long tail”-zoekwoorden en waarom zou ik die (niet) gebruiken?
  • Wat zijn de beste tips voor een goede advertentietekst?
  • Hoe meet ik de resultaten van mijn Google Ads-campagne?

Doelgroep

Iedereen die de verschillende tools van Google Ads wil leren kennen en gebruiken, heten we van harte welkom. De opleiding is voor iedereen toegankelijk, je hebt geen specifieke voorkennis nodig. Uiteraard is de inhoud wel toegespitst op (digital) marketeers, managers en ondernemers.

Inschrijven

Search

Contact

Contact

Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en kies je favoriete onderwerpen.

>>>