Online waardepropositie

Bij de opmaak van een bedrijfswebsite is het cruciaal om je value proposition (waardepropositie) duidelijk en overtuigend te definiëren voor je doelpubliek. 

De Value Proposition beantwoordt de centrale vraag: wie is je ideale klant en hoe draagt jouw oplossing bij tot het succes van zijn/haar probleemstelling? Waarom zou hij/zij iets bij jou kopen?

Je waardepropositie omvat dus: 

  • Wat: definitie van je aanbod (content).
  • Wie: naar welke doelgroep (ideale klant) richt je je?
  • Hoe: hoe doe je dat in die mate dat je je onderscheidt van de concurrentie?
  • En tot slot: waarom doe je wat je doet? Waar geloof je in?

Om die vragen te beantwoorden doorlopen wij volgende stappen (wat je trouwens perfect zelf kan doen): 

Mission Vision Core Value

Relevante artikels

Seo what to do and not to do
5 min

SEO-checklist: what to do and not to do

Zoekmachineoptimalisatie (Search Engine Optimization) is het vindbaar maken van je website. Het legt de focus op organische zoekresultaten, anders dan bij bijvoorbeeld SEA (Search Engine Advertising) waar je …
5 min

Inbound marketing: niet hetzelfde als content marketing

Inbound marketing zet de principes en gedachten van traditionele marketing op zijn kop. In de eerste plaats omdat het uitgaat van je (potentiële) klant. De focus ligt op …
4 min

De customer journey uitgelegd

Om een inzicht te krijgen in je klantenervaring is de customer journey cruciaal voor elke onderneming. Maar hoe beschrijf je die en, nog belangrijker, hoe ga je ze …

Search

Contact

Contact

Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en kies je favoriete onderwerpen.

>>>