Google Ads case study: 300% meer verkoop

Dazzle gaf in 2018 de Google Ads campagnes van Droombedden een echte boost: 300% meer online verkopen met een budgetvermindering van 20%. Benieuwd hoe we dit klaarspeelden? Lees dan deze Google Ads case study.

De klant

Droombedden logo

Onze klant is gespecialiseerd in de online verkoop van metalen bedden in Belgiƫ, Nederland, Duitsland en Oostenrijk. Elk land heeft zijn eigen webshop en zijn eigen Google Ads strategie. Dazzle beheert de Google Ads accounts voor de vier landen en gaf de online verkoop een significante boost.

Scope

De opbrengst van de bestaande Google Ads campagnes was te klein ten opzichte van de gerelateerde kosten. Idealiter realiseerden we dus een stijging van het aantal online conversies zonder een stijging van de kosten. Een uitdaging die Dazzle graag aanging.

De oplossing

Eerst maakte Dazzle werk van een volledig nieuwe Google Ads opbouw, zowel op accountniveau als voor de campagnes. Zo maakten we voor elk land een 7-tal verschillende campagnes aan, elk opgebouwd rond een specifiek thema. Op die manier kregen we inzicht in welke thema’s in welke landen al dan niet voor kwalitatief verkeer zorgden en uiteindelijk tot conversies leidden.

Door dit gedurende een aantal maanden nauwgezet op te volgen en de slecht presterende campagnes te optimaliseren of stop te zetten, realiseerde Dazzle uiteindelijk een sterke groei van de online verkoop via Google Ads

In dit proces werd ook continu onderzocht welke advertentieteksten meer bezoekers aantrokken en welke advertenties aangepast moesten worden.

Daarnaast analyseerde Dazzle per land en per campagne op welke dagen en op welke devices (laptop, tablet of smartphone) er meer verkopen gegenereerd werden. Indien nodig pasten we het budget hieraan aan.

Het resultaat

Onze Google Ads case study werd een groot succes. Concreet zorgde de optimalisatie van Google Ads voor Droombedden voor de volgende resultaten in de laatste 6 maanden:

  • Een stijging van de verkoop met meer dan 300% 
  • Een daling van de Kost per Acquisitie van meer dan 400%
  • Dit alles met een budgetvermindering van 20%

Relevante artikels

verschillende sociale media
5 min

7 tips voor goede social media posts in 2021

Hoe maak je goede social media posts? Hoe vaak moet je posten op Facebook? Wanneer post je best? En wat is goede content? Lees onze 7 tips!
Seo what to do and not to do
5 min

SEO checklist: what to do and not to do

Zoekmachineoptimalisatie (Search Engine Optimization) is het vindbaar maken van je website. Het legt de focus op organische zoekresultaten, anders dan bij bijvoorbeeld SEA (Search Engine Advertising) waar je …
4 min

De digitale aanpak van Dazzle (en wat jij daaruit kan leren)

Je digitale luik is een volwaardige bedrijfsentiteit die vraagt om een aparte aanpak en een plan dat uitlijnt waar je naartoe wil met je onlinekanaal.

Zoeken

Contact

Contact

Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en kies je favoriete onderwerpen.

>>>