Het belang van content marketing blijft groeien. Maar wat maakt content nu zo belangrijk? Dazzle geeft je vijf redenen waarom content marketing een onmisbaar onderdeel is van jouw digitale marketing strategie.
Belang content marketing
Zeg nooit zomaar content tegen content. Goede content is uniek, kwalitatief en authentiek. De lezer moet deze ervaren als leuk, nuttig en interessant. Respecteer je de regels van goede content marketingstrategie, dan levert je dat meer dan één voordeel op:
- je kan in dialoog gaan met al jouw stakeholders via social media marketing
- verstevigt de klant-onderneming relatie
- zorgt voor meer loyale klanten
- het verstevigt jouw reputatie en autoriteit in je vakgebied
- brengt extra bezoekers naar jouw website
- verhoogt uiteindelijk je verkoop. Marketeers die een blog publiceren maken 13 keer meer kans op een positieve ROI volgens Hubspot
Maar hoe gebeurt dat dan precies? We leggen het even uit.
Content helpt je SEO
Als je online regelmatig nieuwe, unieke content publiceert met hierin interne links verwerkt naar andere content en relevante keywords, dan zal jouw website organisch hoger scoren. Bovendien zal het regelmatig posten van goede content jouw autoriteit vergroten, wat je website enerzijds meer waarde geeft in de ogen van Google en anderzijds backlinks naar jouw website kan genereren, wat jouw Google-score alweer verbetert.
Content engageert
Als je organisch beter scoort in de zoekmachines, dan vergroot je je bereik. Je boodschap geraakt dus bij een groter publiek. Als je content bovendien relevant en uniek is, dan zal je doelgroep de tijd nemen om je content te lezen, jouw boodschap te begrijpen en – hopelijk – te liken en delen. Dat is het ultieme bewijs van online engagement en het doel van elke content marketeer.
Content marketing genereert nieuwe leads
De markt is verzadigd en de potentiële klant wordt overstelpt met commerciële boodschappen. Het is als merk dan ook moeilijk om nog een voet tussen de deur te krijgen. Goede content kan dit wel. Want relevante, unieke content is niet platvloers commercieel. Het geeft mensen de kans om een oprechte relatie op te bouwen met jouw merk en begeleidt hen doorheen hun reis van prospect tot klant en hopelijk zelfs tot merkvertegenwoordiger.
Content geeft een meerwaarde aan jouw product of dienst
Content die op de een of andere manier een meerwaarde creëert door bijvoorbeeld te informeren of op te leiden aan de hand van instructievideo’s, webinars, whitepapers, checklists … wordt door de consument gewaardeerd. Content van die aard lost immers een probleem in hun dagelijkse leven op of leert hen iets nieuws.
Content verhoogt het webverkeer
Als je unieke, relevante content op je website aanbiedt dan zal deze enerzijds bezoekers naar je website lokken en anderzijds deze bezoekers ook langer op je website houden. Want als de bezoeker de content interessant vindt, dan zal hij verder klikken op zoek naar andere relevante content. Dit verhoogt opnieuw het engagement met je website en je merk.