See what dazzled our world!

Dazzle post regelmatig op FacebookTwitter en LinkedIn. Wij houden de respons op en de resultaten van deze posts nauwlettend in het oog. Ben jij even benieuwd als wij?

Be personal

Het internet staat er vol van en keer op keer blijkt het ook in de realiteit te kloppen: persoonlijke posts met een humoristische twist en een leuke foto werken het best. Dat zien we deze maand duidelijk in onze eigen Facebook statistieken. De posts met een persoonlijke insteek en een foto van een Dazzler leverden een veel groter aantal likes, comments en shares op dan onze meer informatieve posts. Dat betekent natuurlijk niet dat informatieve posts totaal geen impact hebben, maar de impact is wel aanzienlijk kleiner.

Wat vertellen onze Facebook statistieken ons?

Hieronder kan je zien dat de posts met een foto van een Dazzler veel meer betrokkenheid vertonen dan de post over bijvoorbeeld GDPR:

Dazzle posts van mei 2018

Ook het bereik van de meer persoonlijke Dazzle posts was beduidend groter dan het bereik van de informatieve posts:

Dazzle Facebook bereik

Alsook de interactie met deze persoonlijkere posts was veel groter dan de interactie met de meer informatieve posts: 

Dazzle Facebook engagement

Wat kunnen we hier nu uit concluderen?

Het is zeker en vast niet de bedoeling om je aan te sporen geen informatieve of promotionele berichten meer te posten op sociale media, maar het is vast en zeker wel de moeite waard om - zelfs in een B2B omgeving - af en toe eens uit je social media comfort zone te treden. Be personal! Laat je inspiratie de vrije loop en post eens een bericht op Facebook, Twitter of LinkedIn dat de andere, meer persoonlijke kant van jouw bedrijf laat zien. Wees gerust, jouw klanten zullen je alleen maar leuker vinden, want ze zullen zichzelf in je post herkennen. En zoals je wel weet, is herkenning één van de belangrijkste stappen in het verwerven van een hechte klantenrelatie. 

Binnenkort publiceren we trouwens een nieuw artikel over hoe je in een B2B-omgeving je Facebook likes, shares en comments kunt boosten. Volg ons op Facebook, LinkedIn en Twitter en mis zo geen enkele Dazzle post!