Content is King … maar waarom eigenlijk?

Het belang van content marketing blijft groeien. Maar wat maakt content nu zo belangrijk? Dazzle geeft je vijf redenen waarom content marketing een onmisbaar onderdeel is van jouw digitale marketing strategie.
 

Content is koning

 

Het belang van content marketing blijft groeien. Het gaat hier echter niet om zomaar om het even welke content. Nee, de content die gecreëerd wordt, moet uniek, kwalitatief en authentiek zijn en de lezer moet deze content ervaren als leuk, nuttig en interessant. Maar wat maakt content nu zo belangrijk? 

 

Content helpt je SEO

Als je online regelmatig nieuwe, unieke content publiceert met hierin verwerkt interne links naar andere content en relevante keywords, dan zal jouw website organisch hoger scoren. Bovendien zal het regelmatig posten van goede content jouw autoriteit vergroten, wat jouw website enerzijds meer waarde geeft in de ogen van Google en anderzijds backlinks naar jouw website kan genereren, wat jouw Google-score alweer verbetert. 

 

Content engageert

Als je organisch beter scoort in de zoekmachines, dan vergroot je je bereik en krijg je jouw boodschap dus bij een groter publiek. Als jouw content bovendien relevant en uniek is, dan zal jouw doelgroep de tijd nemen om je content te lezen, jouw boodschap te begrijpen en - hopelijk - jouw content te liken en delen - het ultieme bewijs van online engagement en het doel van elke content marketeer.

 

Leer van de Coca Cola content strategie


Content genereert nieuwe leads en verkopen

De markt is verzadigd en de potentiële klant wordt overstelpt met commerciële boodschappen. Het is als merk dan ook moeilijk om nog een voet tussen de deur te krijgen. Goede content kan dit wel. Want relevante, unieke content is niet platvloers commercieel. Het geeft mensen de kans om een oprechte relatie op te bouwen met jouw merk en begeleidt hen doorheen hun reis van prospect tot klant en hopelijk zelfs tot merkvertegenwoordiger.

 

Content geeft een meerwaarde aan jouw product/dienst

Content die op de een of andere manier een meerwaarde creëert door bijvoorbeeld te informeren of op te leiden aan de hand van instructievideo’s, webinars, whitepapers, checklists, …, wordt door de consument gewaardeerd omdat het een probleem in hun dagelijkse leven oplost of hen iets nieuws leert.

 

Content verhoogt het webverkeer

Als je unieke, relevante content op je website aanbiedt dan zal deze enerzijds bezoekers naar je website lokken en anderzijds deze bezoekers ook langer op je website houden. Want als de bezoeker de content interessant vindt, dan zal hij verder klikken op zoek naar andere relevante content. Dit verhoogt opnieuw het engagement met je website en je merk. 

 

Content geeft meerwaarde