2 marketing automation tools om in de gaten te houden in 2017

Start je met marketing automation? Deze 2 platformen zijn de rijzende sterren van 2017. Welk past bij jouw bedrijf? Mautic of SharpSpring? Doe de test!

Starten met marketing automation: de juiste beslissing!

We hadden het er al eerder over, relevante content is de hoeksteen van je online aanwezigheid en je marketingsuccessen. En de meest kostenefficiënte manier om die content te beheren en te laten renderen, is marketing automation. Want dankzij marketing automation lijkt het alsof je op alle velden tegelijk speelt én in balbezit blijft. Met content aan de ene kant, je doelgroep aan de andere kant en marketing automation als gepersonaliseerde filter, krijgt je verkoopafdeling binnenkoppers toebedeeld. Een betere uitgangspositie om te scoren is er niet. Hoe het precies werkt, lees je in dit artikel.

Welke marketing automation tool is geschikt voor jouw bedrijf?

De vraag die je moet stellen: wat wil je allemaal gaan doen en wat is je budget? In de praktijk is het vooral dat laatste dat in grote mate mee zal bepalen welke tool in aanmerking komt. Want hoe aanlokkelijk sommige systemen en hun mogelijkheden ook zijn, als je er geen budget voor hebt, stopt het verhaal. Bovendien hoef je helemaal niet voor erg dure tools als Hubspot of Adobe te kiezen om een volwaardig marketing automation systeem te hebben. Er zijn ook budgetvriendelijke tools die je alles bieden wat je nodig hebt. In dit artikel vind je geen opsomming van alle bestaande systemen en hun eigenschappen. Wat we wel doen is je vertellen wat het resultaat is van onze zoektocht naar de beste marketing automation tool met een correcte prijs/kwaliteitsverhouding en waarom we terecht kwamen bij 2 underdogs: SharpSpring en Mautic. En neem het maar van ons aan, beide systemen gaan boomen in 2017!

Plug & Play marketing automation

SharpSpring is genieten van de luxe van een zorgeloze integratie. Je plaatst een trackingcode op je website en je bent gelanceerd, of toch bijna. Uiteraard moet je leren hoe je SharpSpring in de vingers krijgt, maar dankzij de gebruiksvriendelijke WYSIWIG-editor en met de hulp van Dazzle stelt elke marketeer binnen de kortste keren probleemloos e-mails, landingspagina’s of blogs op. SharpSpring is aan een sterke opmars bezig en lanceert maandelijks nieuwe features waarmee ze de concurrentie inhalen. Waar grote kanonnen als HubSpot meer klanten zien vertrekken dan ze er mogen verwelkomen, werkt SharpSpring gestaag aan een solide groei. Ze leveren een uitstekende support en vooral erg veel waar voor je geld. Want marketing automation heeft zijn prijs. En de gevestigde waarden durven daar wel al eens in overdrijven. Wij zijn in elk geval overtuigd, SharpSpring is een uitstekende keuze!

Leve de open source!

We maken er bij Dazzle geen geheim van dat we grote voorstanders zijn van open source. Maar een open source platform dat focust op marketing, is een rariteit. Toch bestaat het. In een vrij complete, volwassen vorm zelfs: Mautic. Is Mautic iets voor jou? In het geval van Dazzle is het ons op het lijf geschreven. Mautic is op het eerste zicht de perfecte aanvulling op onze andere open source sterkhouder: Drupal. Want open source, dat is Dazzle in hart en ziel. Iets waar we zelf aan kunnen bouwen en toe bijdragen, daar zijn we dol op. Dat we (nog) niet voor Mautic hebben gekozen, ligt voornamelijk aan het feit dat Mautic op het moment dat Dazzle met marketing automation van start ging nog niet stond waar het vandaag staat. Maar we blijven de zaak op de voet volgen en komen dus vermoedelijk nog met een vervolg op dit artikel, want wat ons betreft kunnen beide systemen prima naast elkaar bestaan.

Conclusie

In grote lijnen kan je stellen dat marketing automation tools vergelijkbare pakketten aanbieden. De prijs is een doorslaggevende factor, net als de geleverde support. Als je houdt van open source als principe of graag zelf sleutelt aan integraties terwijl je geniet van de support van een community, dan is Mautic een uitstekende keuze. Ben je daarentegen niet direct een echte computer wizard en wil je graag onmiddellijk je marketing automation op snelheid brengen? Kies dan voor SharpSpring. Wij geloven er sterk in dat beide systemen gaan boomen in 2017. Gecombineerd met inbound marketing is marketing automation dé manier om van je websitebezoekers klanten te maken. Je leest meer over de principes en de werking van inbound marketing in onze whitepaper

Wil je meer weten over marketing automation en hoe Dazzle meetbare resultaten garandeert? Neem dan contact met ons op!