Social Media Marketing.

Social media is vandaag de dag niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Van de vroegere Netlog en MySpace tot de hedendaagse TikTok en Instagram, sociale media spelen al enige tijd een belangrijke rol in het leven van de mens. Het moet dan ook niet verbazen dat zowat elk bedrijf de dag van vandaag gretig gebruik maakt van deze kanalen om hun product te adverteren. Of er nu gewerkt wordt met eyecatching video’s, populaire influencers of simpelweg spraakmakende beelden, adverteren via social media loont nog steeds. Heb je interessante USP’s en een goede waardepropositie? Dan heb je meteen een stapje voor op je concurrenten tijdens het adverteren.

Strategie

Zoals wel vaker het geval is, begin je bij het opstellen van een een social media strategie. Normaliter zal dit een deel uitmaken van het bredere marketingplan. Vooraleer je begint met adverteren ga je best enkele zaken na:

  • Op welke social media kanalen wil ik mij focussen? Beauty producten zijn heel visueel en kunnen perfect op Instagram met behulp van influencers gepromoot worden. Is jouw bedrijf actief binnen de B2B sector? Dan is LinkedIn the place to be.
  • Welk budget wil ik vrij maken voor social media advertenties per week/maand/jaar?
  • Wat wil ik bereiken met mijn content en advertenties? Wil je meer producten verkopen, meer volgers op een kanaal, of gewoon meer bezoekers op je website? Probeer meetbare doelen op te stellen en te werken met KPIs.
  • Hoe vaak ga ik posten en adverteren? Een goede balans vinden tussen te veel en te weinig posten is een kunst die je onder de knie moet krijgen.

Je présence op social media hoeft niet altijd betalend te zijn. Het onderhouden van je social media pagina’s is in deze tijd ook heel belangrijk. Het voorzien van voldoende content om je kanalen levendig te houden wordt soms (onterecht) onderschat. Een Facebook pagina waar gisteren nog iets werd gepost zal meer vertrouwen opwekken dan een concurrent waarbij de laatste post van twee maand geleden dateert. Blogberichten delen, leuke wist je datjes posten, je success projecten etaleren, maar denk bijvoorbeeld ook aan posts rond de feestdagen of speciale dagen zoals Valentijn. Sociale media zijn op die manier dé tool bij uitstek om een community rond je product of bedrijf te creëren.

Adverteren

Jouw boodschap op het juiste moment getoond op Facebook, LinkedIn of Instagram aan potentiële klanten. Dat doen we met sociale media marketing en social ads. Jij bereikt de doelgroep die je wil bereiken wanneer je die wil bereiken.

Afhankelijk van de wensen en jouw budget werken we samen met getalenteerde copywriters, storytellers, fotografen of videografen. Zo komen we tot de perfecte content om de boodschap en het verhaal van je onderneming te verspreiden.

Zodra je advertenties live staan, start de analyse en bijsturing. We houden de vinger aan de pols om optimale resultaten te garanderen en sturen je social media marketing bij waar nodig. Via een live dashboard volg je de status van je campagnes gemakkelijk en transparant op. Maandelijks bespreken we de resultaten en bekijken we wat er goed gegaan is en waar verbetering nodig is.

Mockup flat lay with smartphone and hearts and speach bubbles

Relevante artikels.

3 min

Waarom je best wel investeert in je Facebook bedrijfspagina

Facebook is big. Zelfs na de laatste drastische veranderingen aan het Facebookalgoritme van begin 2018 is het nog steeds een nuttig social media kanaal voor bedrijven. Dazzle geeft …
social-media-marketing-image-2
2 min

Socialemediamarketing: waarom en hoe begin je eraan?

Maar liefst 7,5 miljoen Belgen is actief op minstens één socialemediaplatform. Hoog tijd om aan socialemediamarketing te doen dus!
Social media België
3 min

How to social media in 2020

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit ons leven. Daarom is het belangrijk je voor te bereiden op wat komen zal. Wat hebben Instagram, Facebook, Pinterest …

Zoeken

Contact

Nieuwsbrief

Contact

Dazzle BV
Braemstraat 127
9050 Gentbrugge

+32 475 60 38 94
info@dazzle.be

BE 0873.618.820

Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en kies je favoriete onderwerpen.

>>>