Logitrans

Diensten
Website
Jaar
2021
Klant
Logitrans

“Het kostenplaatje van WordPress was veel interessanter en het systeem is heel gemakkelijk te onderhouden. We hebben de website die we nodig hadden en waarnaar we gevraagd hebben.”

Tim Vande Velde, Marketing & Sales verantwoordelijke

Wie is Logitrans?

“De corebusiness van Logitrans zijn kwaliteitsvolle, duurzame en ergonomische hef- en transportwerktuigen. Onze focus ligt op gebruiksvriendelijkheid en gebruiksveiligheid. Alles wat we doen staat in het teken van het leven van arbeiders zo gemakkelijk en ergonomisch mogelijk te maken. Wij nemen daarin enkel de distributie aan de industriële sector op ons, productie doen we niet.”

Tim Vande Velde, Marketing & Sales verantwoordelijke Logitrans

Wat was jullie uitdaging?

“Toen ik begon bij Logitrans, was de website dringend aan vernieuwing toe. De vorige site was in Drupal 7. Dat was zo’n rigide systeem dat het nagenoeg onmogelijk werd om aanpassingen uit te voeren. Ik kon geen foto’s toevoegen of info veranderen. Op die manier werd mijn job als marketeer een hele uitdaging. 

Omdat ATS groep al aan een eigen vernieuwingsproces bezig was met Dazzle, konden we daar gemakkelijk op inhaken. We hebben dan wel onze eigen identiteit die losstaat van het moederbedrijf, maar dat was toch een dankbaar gegeven. De samenwerking verliep vlot: in juli 2020 zijn we begonnen met een aantal groepsgesprekken en eind oktober ging de site al live.” 

Wat hebben wij gedaan en wat brengt het op?

“Op advies van Luc en Rik, die zowel Drupal als WordPress kennen, schakelden we over op WordPress. Wij wisten daar niks van; we wilden gewoon de meest efficiënte oplossing. En dat was het ook. Het kostenplaatje van WordPress was veel interessanter en het systeem is heel gemakkelijk te onderhouden. We kregen de website die we nodig hadden en waarnaar we gevraagd hebben. 

Ondertussen hebben we ook Sendinblue geïntegreerd. We zien het verkeer naar de website verhogen en kunnen nu Google Ads campagnes, e-mailcampagnes, cases … maken. Teksten zijn gemakkelijk te herwerken om te optimaliseren voor SEO.

Het websiteverkeer is momenteel gestegen in beperkte mate. We merken vooral dat bezoekers langer op onze website blijven en dat de site een hogere conversie oplevert. We maken momenteel vooral cases omdat we nu met de nieuwe website een uitstalraam hebben dat het bezichtigen waard is

Wat helemaal voor een boost heeft gezorgd in de resultaten en een stijging van de cijfers, is de vertaling van de website naar het Frans. Het overgrote deel van de bezoekers is nog steeds Nederlandstalig, maar dankzij de Franstalige versie kunnen we onze Franse klanten beter bereiken met campagnes gelinkt aan onze website. Dat ging relatief gemakkelijk dankzij de installatie van DeepL. Beweren dat de website met één druk op de knop werd vertaald, is wat overdreven, maar het was een zeer goede basis om van te vertrekken.

Het duurt altijd een paar maanden voor je het globale resultaat ziet van de inspanningen en aanpassingen, maar ik ben er zeker van dat ze hun vruchten zullen afwerpen.”

Search

Contact

Contact

Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en kies je favoriete onderwerpen.

>>>