Hadu

Diensten
Ledenplatform met abonnementen, Digitale marketing
Jaar
2019
Klant
Hadu

De klant

Dazzle is sinds 2019 Sendinblue reseller. Eén van de vele digitale diensten die Dazzle aanbiedt, is het helpen van klanten om het meeste uit hun marketing automation en email marketing te halen, dit met Sendinblue.

Eén van deze klanten is Hadu, een platform waar leden zich kunnen inschrijven voor groepsactiviteiten en evenementen in hun regio. Dit op basis van gemeenschappelijke interesses.

Hadu trekt een divers publiek bestaande uit liefhebbers en levensgenieters aan: van wijnliefhebbers tot weekend wandelaars. Hadu-leden kunnen zich abonneren op verschillende event categorieën, vinden ze geen event, dan kunnen ze er zelf één organiseren.

Hadu en Dazzle hadden een bijzonder interessante use case voor Sendinblue.

Het doel van de automation flow

Het marketingteam van Hadu wilde een geautomatiseerde email met Sendinblue maken. Deze email moet de leden op de hoogte brengen wanneer er nieuwe evenementen op Hadu worden aangemaakt waarin ze mogelijk geïnteresseerd zijn.

Zo zouden alle gebruikers van het platform die aangeven dat ze geïnteresseerd zijn in bijvoorbeeld een bepaald type concert, een email ontvangen met de details van een aankomend concert dat bij hun specifieke interesse past. Dus op basis van opgegeven interesses willen we automatisch mails verzenden naar groepen geïnteresseerde leden. 

Opzet

Specificaties van de transactionele email

We hadden de volgende vereisten om dit type email te realiseren:

  • Geautomatiseerde emails moeten in bulk worden verzonden.
  • Alle contacten moeten voor elkaar verborgen blijven.
  • Specifieke transactiegegevens (details over het evenement) moeten automatisch in de email worden opgenomen.

Uitdagingen

De uitdagingen om alles te laten werken:

  • De transactionele emails van Sendinblue zijn zo ontworpen om slechts naar één enkele ontvanger te worden verzonden.
  • Vervolgens ontdekten we dat transactieberichten slechts data verzamelde van de website voor slechts één ontvanger.
  • Probeerde we een transactie email naar meer dan één ontvanger te sturen, zette deze alle andere ontvangers zichtbaar in CC.

Er was dus geen eenvoudige standaard manier om deze geautomatiseerde flow op te zetten.

De oplossing: creatief worden met de Sendinblue API

Tot slot hebben we een oplossing gevonden die gebruik maakt van de flexibiliteit van Sendinblue’s API en campagnefuncties. Met behulp van API-calls kregen we het Hadu platform zo geconfigureerd dat automatisch Sendinblue campagnes gecreëerd worden op basis van nieuwe activiteiten.

Voor deze emails creëerde we een custom template in Sendinblue. Vervolgens gebruikten we de API-calls “create custom event” en “create campaign” om de nodige gegevens over het evenement naar Sendinblue te sturen en de notificatiemails automatisch in bulk te versturen. 

Hadu transactionele email

Door creatief te zijn met de krachtige API van Sendinblue, waren we in staat om een campagne-template om te zetten in een bulk-transactionele-email. Nu ontvangen Hadu-leden emails wanneer er nieuwe evenementen worden gepost die voor hen van belang zijn. En leden hoeven zich geen zorgen te maken over het feit dat andere kunnen meekijken er allemaal deze mail heeft ontvangen. 

Search

Contact

Contact

Contact

Dazzle BV
Kerkstraat 106
9050 Gent

+32 9 395 45 65
info@dazzle.be

BE 0873.618.820

Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en kies je favoriete onderwerpen.

>>>