Home / Digitale strategie / Marketingplan
Een marketingplan is een rapport dat alle marketing en commerciële gerelateerde inspanningen beschrijft die een organisatie levert om bepaalde doelstellingen te behalen. Het plan is gebaseerd op intern en extern onderzoek.
Een digitaal marketingplan beperkt zich tot je online doelstellingen en de acties (strategisch, tactisch en operationeel) waarmee je die kan bereiken.
Het opmaken van dit plan omvat volgende stappen:
Na deze analyse bepalen we waarop we moeten focussen om leads te genereren voor jouw bedrijf:
Wij bepalen samen met jou welke content voorzien moet worden voor welk type bezoeker (persona’s) via welk kanaal en op welk moment. Dit is wat we de content planning noemen. Hoe je deze precies gaat indelen, kies je zelf. Je kan je focus op je kanalen leggen en zo verdelen welke content wanneer op welk kanaal komt. Of je gaat de focus op de content zelf leggen en aan de hand van deze content beslissen wanneer je op welk medium gaat posten. Belangrijk is dat er ook wordt stilgestaan bij welke tags je gaat gebruiken voor je posts. Tags zijn namelijk een ideaal middel om extra visibiliteit te creëren, maar helpen ook je content te categoriseren.
Het schrijven van de teksten zelf doen wij in-house met behulp van onze content creator, die SEO-proof teksten aflevert en implementeert in jouw website. Of we werken samen met jouw vaste tekstschrijvers.
Het plan sluit af met het bepalen van de expliciete SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdsgebonden) marketingdoelstellingen en het opstellen van een concreet actieplan. Het opstellen van de SMART goals zal ervoor zorgen dat je niet zomaar doelen opstelt, maar echt goed gaat nadenken over de haalbaarheid, meetbaarheid,… van je doelen. Zo kom je later niet voor verrassingen te staan.