Bedrijfspositionering.

Als je met je bedrijf de markt betreedt, is het belangrijk een goede bedrijfspositionering voor ogen te hebben. Met een sterke positionering geef je namelijk aan waarvoor je bedrijf staat. Bij de opmaak van een bedrijfswebsite is het daarom cruciaal om je waardepropositie (value proposition) duidelijk en overtuigend te definiëren voor je doelpubliek. Dankzij je value proposition weet de klant waarom hij/zij voor jouw bedrijf kiest en niet voor de concurrent.

Om de waardepropositie te bepalen, stellen we volgende centrale vraag:

Wie is je ideale klant en hoe draagt jouw oplossing bij tot het succes van zijn/haar probleemstelling? Waarom zou hij/zij iets bij jou kopen?

Je waardepropositie omvat dus:

  • Wat: definitie van je aanbod. (content)
  • Wie: naar welke doelgroep richt je je? (ideale klant)
  • Hoe: hoe doe je dat in die mate dat je je onderscheidt van de concurrentie? (aanpak)
  • En tot slot: Waarom doe je wat je doet? Waar geloof je in?

Om die vragen te beantwoorden doorlopen wij volgende stappen (dit kan je perfect zelf doen):

  • Opstellen van het business model canvas zodat we inzicht krijgen in de activiteiten, de kosten en het verdienmodel van je bedrijf.
  • Opstellen van het value proposition canvas.
Mission Vision Core Value

Relevante artikels.

5 min

SEO checklist: what to do and not to do

Zoekmachineoptimalisatie (Search Engine Optimization) is het vindbaar maken van je website. Het legt de focus op organische zoekresultaten, anders dan bij bijvoorbeeld SEA (Search Engine Advertising) waar je …

Zoeken

Contact

Nieuwsbrief

Contact

Dazzle BV
Braemstraat 127
9050 Gentbrugge

+32 475 60 38 94
info@dazzle.be

BE 0873.618.820

Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en kies je favoriete onderwerpen.

>>>