Hoe krijg je meer klanten met remarketing?

Met slimme remarketing advertenties haal je gericht websitebezoekers terug naar je site om hun aankoop af te ronden. Lees hier alles over het hoe en het waarom daarvan. 

Wat is remarketing?

Eenvoudig gesteld betekent remarketing dat je dezelfde prospecten via marketing telkens opnieuw benadert. Vaak wordt in plaats van remarketing ook de term retargeting gebruikt. Technisch gezien niet hetzelfde, maar in de praktijk wel door elkaar gebruikt.

Retargeting is de meest populaire vorm van online remarketing. In dit artikel behandelen we hoe je met retargeting – via onlineadvertenties – op een kostenefficiënte manier prospecten naar je website terughaalt.

Hoe werkt het?

Door je websitebezoekers een cookie toe te kennen, kan je hem op een ander platform een advertentie laten zien die aan je product of dienst herinnert. Het is namelijk makkelijker om engagement te creëren met iemand die eerder al interesse in je toonde.

Je hebt het ongetwijfeld zelf al opgemerkt: advertenties voor een goedkope vlucht die plots verschijnen terwijl je kort voordien een citytrip aan het plannen was. En misschien heb je zelfs al doorgeklikt op een aanbod dat perfect paste bij waar jij naar op zoek was. Want remarketing werkt, en wel om de volgende redenen:

  • Het stelt je in staat je op de juiste prospecten te richten. Je kan hierin net zo breed als zo specifiek gaan als je zelf verkiest.
  • Je campagne kan zo goed als om het even welk doel voor ogen hebben: meer merkbekendheid, aanbiedingen, je verkoop de hoogte in stuwen…
  • Het vergroot aanzienlijk je kansen op terugkerende bezoekers én meer conversies: je creëert interactie met mensen die al hun interesse getoond hebben.

Hoe gerichter, hoe meer conversie

Met remarketing bereik je je beoogde doelgroep via verschillende kanalen en op elk toestel. Kortom, je bereikt je prospecten op elk moment van de dag, op het toestel van hun keuze en het onlinekanaal van hun voorkeur.

Dat kan bovendien op een kostenefficiënte manier. Remarketing wordt duurder naarmate je met je campagne een breder publiek wil bereiken. Je vergroot dan wel ook de kans dat je advertentie vaak wordt vertoond. Ga je erg specifiek en gericht te werk (bijvoorbeeld alle 25 tot 30 jarige Nederlandstalige vrouwen uit de regio Brussel), dan krijgen minder mensen je boodschap te zien. Je kijkt dan ook tegen een goedkopere campagne aan.

Een erg gerichte campagne zal in principe in verhouding meer conversies genereren. Zo kan je effectief dat specifiek product laten zien waar die bezoeker voorheen in geïnteresseerd was.

De mogelijkheden van remarketing met Google

Remarketing kan op Facebook of Instagram. Google neemt echter een groot deel van de gebruikers voor zijn rekening. Dit zijn de mogelijkheden voor wie met remarketing via Google Ads van start gaat:

  • Standaardremarketing: Google beschikt over een uitgebreid display netwerk van websites en apps dat je advertenties toont aan mensen die jouw website eerder hebben bezocht.
  • Dynamische remarketing: Hier ga je een stapje verder omdat je niet alleen eerdere websitebezoekers als parameter instelt, maar ook pagina’s over specifieke producten of diensten die door die bezoekers zijn bezocht. Zo vergroot je de kans op conversies aanzienlijk.
  • Remarketing voor mobiele apps: Specifiek gericht op bezoekers en gebruikers van mobiele websites en apps. Deze advertenties worden enkel op mobiele websites en apps vertoond aan bezoekers van je eigen mobiele website of app.
  • Remarketinglijsten voor zoekadvertenties: In dit geval krijgen je eerdere websitebezoekers advertenties te zien als ze aanvullende zoekopdrachten uitvoeren op Google voor de producten of diensten na het verlaten van je website.
  • Videoremarketing: Heb je een YouTube-kanaal of video’s op je website die een bezoeker eerder bekeken heeft? Dan bereik je hen opnieuw met remarketing advertenties op YouTube of websites en apps in het display netwerk.
  • Remarketing op basis van mailinglijsten: Dé manier om de e-mailadressen die je via je website verzamelt te laten renderen: laad de lijst (of een specifieke selectie) op. De targets op de lijst krijgen mogelijk jouw advertentie te zien van zodra die ingelogd zijn bij Google Zoeken, YouTube of Gmail .

Word een vertrouwd gezicht

Met remarketing herinner je op regelmatige basis je doelgroep en prospecten eraan dat jij hen iets te bieden hebt. Want dankzij slimme parameters bereik je de juiste mensen, die je advertenties op maat kan laten zien.

Dynamische content vergroot de user experience van je prospect, en dus ook de kans dat die bij jou terugkomt. Dat doe je terwijl je je marketingbudget onder controle houdt en met een goede ROI.

Er bestaan goede online stap-voor-stap handleidingen voor wie zelfs aan remarketing wil beginnen met Google Ads. Of je neemt even met ons contact op.

Relevante artikels

Man working on a laptop with the word translate on the computer screen
2 min

Je website instant vertalen met Weglot

Heb je ooit overwogen om je markt uit te breiden naar het buitenland? Dan heb je misschien al gedacht om je website te vertalen, maar vertalingen van topkwaliteit …
verschillende sociale media
5 min

7 tips voor goede social media posts in 2021

Hoe maak je goede social media posts? Hoe vaak moet je posten op Facebook? Wanneer post je best? En wat is goede content? Lees onze 7 tips!
Seo what to do and not to do
5 min

SEO-checklist: what to do and not to do

Zoekmachineoptimalisatie (Search Engine Optimization) is het vindbaar maken van je website. Het legt de focus op organische zoekresultaten, anders dan bij bijvoorbeeld SEA (Search Engine Advertising) waar je …

Search

Contact

Contact

Contact

Dazzle BV
Kerkstraat 106
9050 Gent

+32 9 395 45 65
info@dazzle.be

BE 0873.618.820

Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en kies je favoriete onderwerpen.

>>>