Content is king, maar waarom eigenlijk?

Het belang van content marketing blijft groeien. Denk maar aan de leuze Content is king. Maar wat maakt content nu zo belangrijk? Dazzle geeft je vijf redenen waarom content marketing een onmisbaar onderdeel is van jouw digitale marketing strategie.

Belang content marketing

Zeg nooit zomaar content tegen content. Goede content is uniek, kwalitatief en authentiek. Waardevolle content creëren valt niet te onderschatten. Een model die jou erbij kan helpen om goede content op te leveren is het 6C-model, zoals uitgelegd op de blog van Red Panda Works.

Content moet door de lezer ervaren worden als leuk, nuttig en interessant. Respecteer je de regels van goede content marketingstrategie, dan levert je dat meerdere voordelen op:

  • Je kan in dialoog gaan met al jouw stakeholders via social media marketing.
  • Het verstevigt de klant-onderneming relatie.
  • Het zorgt voor meer loyale klanten.
  • Tevens wordt jouw  reputatie en autoriteit in je vakgebied versterkt.
  • Het brengt extra bezoekers naar jouw website.
  • Je uiteindelijke verkoop verhoogt. Marketeers die een blog publiceren maken 13 keer meer kans op een positieve ROI volgens een onderzoek van Hubspot.

Maar hoe gebeurt dat dan precies? We leggen het even uit.

1. Content helpt je SEO

Als je online regelmatig nieuwe, unieke content publiceert en hierin interne links verwerkt naar andere content en relevante keywords, dan zal jouw website organisch hoger scoren. Bovendien zal het regelmatig posten van goede content jouw autoriteit vergroten, wat je website enerzijds meer waarde geeft in de ogen van Google en anderzijds backlinks naar jouw website kan genereren, wat jouw Google-score alweer verbetert.

2. Content engageert

Als je organisch beter scoort in de zoekmachines, dan vergroot je je bereik. Je boodschap geraakt dus bij een groter publiek. Als je content bovendien relevant en uniek is, dan zal je doelgroep de tijd nemen om je content te lezen, jouw boodschap te begrijpen en – hopelijk – te liken en delen. Dat is het ultieme bewijs van online engagement en het doel van elke content marketeer.

How Coca Cola handles Content Marketing

3. Content marketing genereert nieuwe leads

De markt is verzadigd en de potentiële klant wordt overstelpt met commerciële boodschappen. Het is als merk dan ook moeilijk om nog een voet tussen de deur te krijgen. Goede content kan dit wel. Want relevante, unieke content is niet platvloers commercieel. Het geeft mensen de kans om een oprechte relatie op te bouwen met jouw merk en begeleidt hen doorheen hun reis van prospect tot klant en hopelijk zelfs tot merkvertegenwoordiger.

4. Content geeft een meerwaarde aan jouw product of dienst

Content die op de een of andere manier een meerwaarde creëert door bijvoorbeeld te informeren of op te leiden aan de hand van instructievideo’s, webinars, whitepapers, checklists … wordt door de consument gewaardeerd. Content van die aard lost immers een probleem in hun dagelijkse leven op of leert hen iets nieuws.

5. Content verhoogt het webverkeer

Als je unieke, relevante content op je website aanbiedt dan zal deze enerzijds bezoekers naar je website lokken en anderzijds deze bezoekers ook langer op je website houden. Want als de bezoeker de content interessant vindt, dan zal hij verder klikken op zoek naar andere relevante content. Dit verhoogt opnieuw het engagement met je website en je merk.

Conclusie: content is king

Content (marketing) is dus nog steeds en belangrijk aspect van je overkoepelende marketingstrategie. De uitspraak content is king is dus zeker nog van toepassing. We geven wel nog graag mee dan kwaliteit primeert boven kwantiteit. Ga niet overhaast een heleboel blogberichten schrijven die eigenlijk geen meerwaarde hebben voor jouw website of brand. Liever één blogpost elke maand waar mensen écht iets aan hebben dan elke week een nutteloos, ‘ik-moest-een-blog-schrijven’ post die niet gelezen wordt.

Recente artikels

5 min

Hoeveel kost een website in 2022?

Hoeveel kost een website gemiddeld? Je hebt websites van 5000 euro maar evengoed websites van 100.000 euro. Waarin zit nu het verschil?
5 min

Recap: SEO Benelux Meetup Gent 5 mei 2022

Onlangs vond de SEO Benelux meetup plaats in Gent. Kon je er niet bij zijn maar toch benieuwd? Wij schreven deze recap!
3 min

Google Analytics 4 vervangt Universal Analytics. Wat betekent dit nu?

“Prepare for the future with Google Analytics 4”. Zo kondigde Google vorige week aan in hun blog binnenkort te stoppen met het ondersteunen van Universal Analytics. Vanaf 1 …
Contact

Dazzle BV
Braemstraat 127
9050 Gentbrugge

+32 475 60 38 94
info@dazzle.be

BE 0873.618.820